Posted inReklam Teknoloji

Google Reklamları Nedir ve Nasıl Çalışır?

admin/Posted on /Comments Off

Arama pazarlaması dünyasında yeniyseniz veya yalnızca belirli sözcüklerin ve araçların dijital olarak açık bir şekilde bu konuda destek alabilirsiniz.

Burada Google Ads’e bakacağız (eski adı Google AdWords olarak bilinir) Google’ın, web siteniz için arama sonuçlarını, bunun için ödeme yaparak bir arama motoru sonuç sayfasına (SERP) yerleştirmesini sağlayan kendi reklamcılık hizmetidir.

Yeni sitenizin sıralamada organik olarak ilerlemesini beklemenize gerek yok. Ücretli aramayı kullanarak anında sonuçları görebilirsiniz ve bu düşündüğünüz kadar kullanması zor veya pahalı değil.


Ücretli Arama


Ücretli arama, bir arama motorunun listeleri içinde reklam vermek için kullandığımız terimdir. Bunlar normalde bir SERP’in tepesinde veya yanında görünür ve gittikçe daha fazla organik sonuç gibi görünürler. Şu anda Google, üzerlerine küçük bir yeşil ‘Reklam’ etiketi yerleştirmiştir.

Google, bunu yapabileceğiniz tek arama motoru değil; Bing, Bing Ağı adı verilen kendi reklam ağını da çalıştırır.

Ücretli arama hakkında daha fazla bilgi edinebilir ve yeni başlayanlar için ücretli arama kılavuzumuzda bununla ilgili farklı yollar okuyabilirsiniz: ‘Ücretli arama nedir (PPC) ve neden buna ihtiyacınız var?’

Ancak bu parçanın amaçları için, Google Reklamlarına odaklanacağız. Nasıl çalıştığına bir göz atalım.


Google Reklamlarının Temel İlkeleri


Özetle, bir arama yapan kişinin Google’da kullanabileceği bazı anahtar kelimeler seçip ardından bu anahtar kelimelere göre SERP’de görünecek bir reklam oluşturun.
Elbette, muhtemelen bu terimleri kullanan insanlara reklam vermek isteyen tek şirket olmayacaksınız. Rakip şirketler aynı arama terimi için teklif verebilir.

Elbette, muhtemelen bu terimleri kullanan kişilere reklam vermek isteyen tek şirket olmayacaksınız. Rakip şirketler aynı arama terimi için teklif verebilir.
Reklamınızın görünmesini istiyorsanız, bir arama yapan reklamınızı her tıkladığında Google Reklamları’nı ne kadar ödemek istediğinize ilişkin olarak diğer pazarlamacılara teklif vermeniz gerekir.

Tıklama başına ne kadar fazla ödeme yaparsanız, reklamınızın arama sonuçlarında görünme olasılığı o kadar yüksektir (bu nedenle ücretli arama genellikle Tıklama Başı Ödeme anlamına gelen PPC olarak adlandırılır).

Bununla birlikte, bu büyük bir durumdur, ancak diğer gerçek zamanlı teklif modellerinden farklı olarak, yalnızca dikkate alınan en yüksek teklif değildir. Reklamınızın SERP’de ne kadar yüksek göründüğünü ve gösterilip gösterilmediğini belirlemek için Google, bir ‘Reklam Sıralaması’ olarak adlandırılan bir şey atar.
Tüm diğer şeyler eşit, anahtar kelimeleriniz, reklam metniniz ve açılış sayfalarınız ne kadar alakalı olursa, Kalite Puanınız o kadar yüksek ve reklam sıralamanız da o kadar yüksek olur.
Daha yüksek reklam sıralaması, reklamlarınızda daha yüksek tıklama oranı elde edilmesinin bir sonucu olarak ürünleriniz veya hizmetleriniz için daha fazla gösterime neden olur.