Posted inReklam Tasarım

AMBALAJ TASARIMI

admin/Posted on /Comments Off

AMBALAJ NEDİR?

Günümüzde ki her ürün kendini beğendirme özellikleriyle donatılmış olmalıdır. Ürünü kaplayan ve müşterilere sunulan ambalajlar bu nedenle günümüzde çok ilgi çekmektedir.

Çağımızın piyasasındaki yarış ve hareketlilikte ambalaj tasarımının değeri ve önemi tartışılmaz. Grafik tasarımının gözdesi olan ambalaj tasarımının çeşitli işlemleri olmasıyla da çok çeşitli tanımları sunulmaktadır;

  1. Ambalaj :Ürünlerin en iyi şekilde korunmaları ve taşınabilmeleri için koyuldukları kap ve zarftır.
  2. Ambalaj: herhangi bir ürünün bütün tüketicilere bozulmadan ve en az maliyetle ulaşmasını sağlayan en önemli araçtır.
  3. Ambalaj görsellikle yapılan bir satış yöntemidir.
  4. Ambalaj içine koyulan ürünün anlamını taşıyan bir araçtır.
  5. Ambalaj içine koyulan malzemenin, titizlikle ve güvenle müşterilere ulaşmasına yardımcı olan ve taşınmasında depolanmasını rahatlatan bir malzemedir.

Günümüzde ambalaj tasarımı, önemli ve ihtiyaç olan bir iletişim aracı olarak benimsenmektedir.

AMBALAJ TASARIMININ ÖNEMİ

Ambalaj tasarımının satışlara olan katkısı oldukça fazladır.

Tüketiciler, görsel olarak göze hitap eden ambalajları almakta oldukça eğilimlilerdir. Çünkü iyi bir ambalaj tasarımı tüketicilere o ürünün kaliteli ve tutulur olduğuna dair fikir sahibi olmalarına yardımcı olur. Ambalaj tasarımınız ne kadar göz alıcı olursa tüketiciler tarafından o kadar ilgi çekici olur. Ürün, müşteriye sergilendiği zaman bulunduğu ortamda her zaman çekici ve estetik durmalıdır. Çünkü müşteriler kaliteyi saniyeler içinde gözden geçirir.

AMBALAJ TASARIMINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Başarılı olmak için her ürünün kendinize özgü bir bakış açısı geliştirmesi ve bunu da yine kendine ait bir şekilde yapması gerekmektedir. Bir markanın düşüncesini, tutumunu ve albeniliğini tüketicilere yansıtmak için en şık ambalajlar yapmak çok önemlidir. Sadece ambalajlama yeterli olmaz; ambalajınız ne kadar cazibeli olursa olsun, ürün kaliteniz kötüyse o ürünü sadece bir sefer satabilirsiniz, sonrasında müşteriler ürününüzü tekrar almak istemez. Ambalaj tasarımı yaparken, ambalajınızın üzerinde ürününüzle ilgili ağırlığı, firma adı vs. bütün bilgilerin olması önemli bir unsurdur. Ambalajın üzerinde yer alan bütün görseller en iyi kalitede olmalı ve anlaşılır olmalıdır. Bu nedenle ambalaj tasarlarken dikkat etmeniz gereken unsurlar şu şekildedir;

  1. Rakip markalardan ayrılın ve kendi markanızı öne çıkartın.
  2. Sade olun.
  3. Müşterilerin duygularına yakın olun.
  4. Markanızı bir ikon haline getirin.

AMBALAJDA GRAFİK TASARIM:

  • Ambalajda grafik tasarım, satışa koyulan ürünün bütün özellikleriyle müşteriye aktarılması ve diyalog kurmasını sağlayan bir araçtır.
  • Ürünün sesidir. Bu sesin baskın olması, ürünün güzel sonuçlanmasını neden olur.
  • Kaliteli bir ambalaj tasarımı, her zaman görsel tasarımı ile uyumluluk içinde birleştirilmelidir.